We Are Providing Legal Support to Startups Affected by the 'Iron Swords' War. For Further Details, Please Contact Us by Clicking this Banner.

משרדנו ייצג את הנהלת חברת ואוליה ואת חברת ואוליה ישראל, חברה מובילה בתחום איכות הסביבה, האנרגיה, האשפה והמים, בעסקה משולשת (management buyout) למכירת החברה להנהלה ולחברת ההשקעות הבינלאומית Oaktree בסכום של 450 מיליון דולר.

אוק­טרי השלימה את רכישת פעילות ואוליה בישראל תמורת כ­450 מ' ד' אוק­טרי בוחנת כעת עסקות חדשות יחד עם ההנהלה המקומית של ואוליה לאחר חודשים של מו"מ ובדיקות מקיפות הודיעה היום חברת ההשקעות הבינלאומית אוק­טרי (Oaktree) כי השלימה עסקה ראשונה בישראל כשרכשה את פעילותה המקומית של ואוליה ­ במשותף עם ההנהלה המקומית, בראשותו של המייסד, אורי שטרקמן ­ זאת תמורת כ­450 מיליון דולר. את המימון לעסקה הוביל קונסורציום של בנקים בהובלתו של בנק הפועלים. לאחר השלמת עסקה זו ממשיכה אוק­טרי לחפש עסקות חדשות בישראל. אוק־טרי היא חברת ניהול השקעות גלובלית המתמחה בהשקעות אלטרנטיביות. היא מנהלת נכסים בהיקף של כ–90 מיליארד דולר. מכירת ואוליה ישראל נעשית על רקע שינויים בענקית התשתיות הצרפתית ואוליה. ואוליה ישראל מחזיקה באמצעות החברה הבת דלקיה ב–%20 מתחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל OPC במישור רותם, שהתחילה לפעול אשתקד. החברה לישראל, הנמצאת בשליטת עידן עופר, העמידה למכירה את אחזקתה (%80) ב–OPC, ודורשת שווי הנחשב גבוה ­ כ–1.2 מיליארד שקל. ואוליה ישראל גם שותפה עם החברה הבת של חברת החשמל הצרפתית (EDF) בהקמתם של ארבעה מתקנים סולאריים. פעילות המים של ואוליה ישראל כוללת אחזקה במתקן התפלה באשקלון (%50) לצד IDE, ואחזקה בכמה מכוני טיהור שפכים (מט"שים). ואוליה ישראל גם מחזיקה במטמנות הפסולת אפעה ועפרון. אורי שטרקמן, מייסד ויו"ר קבוצת ואוליה ישראל: "בעשרים שנות פעילות מוצלחות של ואוליה בישראל הבאנו לשינוי אמיתי וחיובי לסביבה בארץ. כדי להרחיב משמעותית את הפעילות בשנים הבאות, יזמנו מהלך להבאת משקיע בקנה מידה בינלאומי. אנחנו גאים בשותפה החדשה שלנו, אוק­טרי, שכניסתה לארץ מהווה בשורה נפלאה למשק הישראלי. נמשיך לפעול לשיפור איכות הסביבה בישראל". אורן פלג מהצוות האירופאי של מנהלי ההשקעות של אוק­טרי (Oaktree): "העסקה עם ויאוליה ישראל היא הסנונית הראשונה של השקעותיה של אוק­טרי בישראל. אנחנו נרגשים שרכישתנו הראשונה היא פעילות של חברה שהינה מהמובילות בישראל ובעולם בתחומי איכות הסביבה, האנרגיה, האשפה והמים, ומאמינים כי בזכות יכולותינו וניסיוננו הגלובאלי נוכל להשביחה ולהצעידה להצלחות נוספות. עוד הוסיף פלג כי "שיתוף הפעולה הפורה עם הבנקים הגדולים בישראל הוא בעל חשיבות אסטרטגית עבור אוק­טרי לקראת השקעותיה הבאות בשוק הישראלי". קרן אוק­טרי יוצגה בעסקה על ידי צוות עורכי דין ממשרד הרצוג פוקס נאמן, בהובלת עו"ד מרק פיליפס, ראש במחלקת מימון פרויקטים, ביחד עם עו"ד אסף נחום ועו"ד זארה גולד. רוטשילד שימש כיועץ הפיננסי הבלעדי עבור אוק­טרי (Oaktree). גורן קפיטל גרופ בהובלת שמואל גורטלר וערן בן 6.5.2015 www.haaretz.co.il/misc/article­print­page/1.2605869 https://www.haaretz.co.il/misc/article­print­page/1.2605869 2/2 דויד שימשה כבנקאי בלעדי לואוליה וההנהלה בהליך ייזום העסקה, תכנונה וביצועה. ואוליה וההנהלה יוצגו על ידי משרד עורכי הדין צמח שניידר ושות׳, בהובלתם של עו"ד מימי צמח ועו"ד איתמר מי­ זהב

כתוב/כתבי תגובה

דילוג לתוכן